Επιμέλεια: Δημήτρης Παπασυμεών – Γιώργος Καλίτσας

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2017 ξεκινά το τριήμερο 24-26 Μαρτίου. Πρώτη χώρα που θα υποδεχθεί το «πολύχρωμο τσίρκο» είναι η Αυστραλία, με τις αλλαγές των μονοθέσιων, οδηγών και κανονισμών για την εφετινή σεζόν να είναι αρκετές.

Άλμπερτ Παρκ
To Αυστραλιανό Γκραν Πρι εισήλθε επίσημα στο καλεντάρι της Formula 1 το 1985, στην πίστα της Αδελαΐδας, παρόλο που τα προηγούμενα χρόνια γίνονταν αγώνες, που όμως δεν προσμετρούσαν στο πρωτάθλημα . Το σιρκουί του Άλμπερτ Παρκ στη Μελβούρνη, ξεκίνησε το 1996 κι αποτελείται από μέρη των δρόμων του ομωνύμου πάρκου. Το μήκος του σιρκουί είναι 5,303χλμ. και το σύνολο αγώνα 307,574 χλμ. ή αλλιώς 58 γύροι. Το ρεκόρ ταχύτερου γύρου ανήκει στον Μίχαελ Σουμάχερ (Ferrari), το 2004 με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:24.125.
Επίσημος πολυνίκης είναι ο Σουμάχερ με 4 νίκες, εκ των οποίων οι τρεις συνεχόμενες(2000, 2001, 2002 και 2004). Περυσινός νικητής ήταν ο μετέπειτα Παγκόσμιος Πρωταθλητής Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) και τον πλαισίωναν στο βάθρο οι Χάμιλτον (Mercedes) και Φέτελ (Ferrari), στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Οι φετινές αλλαγές στους κανονισμούς

Το φετινό πρωτάθλημα αναμένεται αρκετά ενδιαφέρον καθώς οι αλλαγές στα μονοθέσια και τους κανονισμούς είναι αρκετές, με αποτέλεσμα να αλλάζουν τελείως την εικόνα των μονοθέσιων.

  • Τα ελαστικά της Pirelli γίνονται φαρδύτερα. Το πλάτος των εμπρός ελαστικών από 245 χιλιοστά, γίνεται 305 χιλιοστά. Τα πίσω ελαστικά από 325 χιλιοστά σε 405 χιλιοστά.
  • Το μήκος των αναρτήσεων αυξάνεται από 1800 χιλιοστά που ήταν το 2016, σε 2000 χιλιοστά με τα μπράτσα να αυξομειώνονται συν πλην 10 μοίρες, από το συν πλην 5 μοίρες που ήταν την περυσινή χρονιά.
  • Αύξηση της εμπρός πτέρυγας από τα 1650 χιλιοστά που ήταν το 2016, σε 1800 χιλιοστά το 2017.
  • Το πλάτος της πίσω αεροτομής αυξήθηκε στα 950 χιλιοστά, από τα 750 που ήταν πέρυσι, ενώ μειώθηκε το ύψος από τα 950 χιλιοστά που ήταν πέρυσι, στα 800 χιλιοστά φέτος.
  • Αλλαγή στον διαχύτη, μιας και το περυσινό μοντέλο, ήθελε τον διαχύτη να ξεκινά από τον πίσω άξονα και να είναι ρυθμισμένος σε 125 χιλιοστά ύψος και 1000 χιλιοστά πλάτος. Οι φετινοί διαχύτες ξεκινούν 175 χιλιοστά εμπρός από τον πίσω άξονα και οι διαστάσεις τους είναι 175 χιλιοστά ύψος και 1050 χιλιοστά πλάτος.
  • Το σώμα του μονοθεσίου αυξήθηκε καθώς το πλάτος από 1400 χιλιοστά, ανέβηκε στα 1600 χιλιοστά. Αυξήθηκε συνάμα και το βάρος του μονοθεσίου μαζί με τον οδηγό, που από τα 702 κιλά που ήταν πέρυσι, φέτος ζυγίζει 722 κιλά.
  • Αλλάζει «το γλυκό σημείο» του συμπλέκτη. Πλέον τα paddles των συμπλεκτών θα ακολουθούν μία γραμμική ροή και θα πρέπει ο εκάστοτε πιλότος να βρίσκει το τέλειο σημείο ή αλλιώς την ακριβή θέση του συμπλέκτη στο τιμόνι. Παλιότερα για να απεμπλακεί και να έχει μία καλή εκκίνηση ο πιλότος, ασκούσε μία πίεση στο συμπλέκτη της τάξεως του 10-80%, ανάλογα με τις ρυθμίσεις των μηχανικών της ομάδας, ενώ τώρα ο πιλότος είναι αναγκασμένος να βρει το τέλειο σημείο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δυσκολεύει πολύ τις εκκινήσεις των πιλότων, καθώς με πολύ «συμπλεκτάρισμα» θα έχει αρκετό σπινάρισμα, ή με λίγες στροφές θα ζοριστεί ο κινητήρας.

Ο κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του 4 κινητήρες ολόκληρη τη σεζόν, από τους 5 που είχε την περυσινή, με σκοπό να μειωθεί το κόστος, φυσικά χωρίς περιορισμούς στην εξέλιξη, πλην τον περιορισμό στην πίεση των τούρμπο.
Ο ήχος φυσικά αυξήθηκε με τα πρώτα ακούσματα των δοκιμών που έλαβαν χώρα στη Βαρκελώνη να θυμίζουν παλιές καλές εποχές και αναμένεται τα φετινά μονοθέσια να είναι ταχύτερα και δυσκολοδήγητα μιας και τα πλευρικά G που δέχονται οι πιλότοι είναι υψηλότερα.

Οι ομάδες

Με την αποχώρηση της Manor, οι ομάδες που απαρτίζουν το φετινό καλεντάρι είναι 10 και σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, τα μονοθέσια αναμένεται να είναι πιο γρήγορα καθώς έχουν γίνει πιο πλατιά με νέα αεροδυναμική και φαρδύτερα ελαστικά. Ακόμα και οι αισθητικές αλλαγές στην όψη των μονοθεσίων θα είναι αισθητές στο μάτι του θεατή, με εντυπωσιακότερη την “μετάλλαξη” της McLaren Honda.

Mercedes

gGz97mΣτόχος της Mercedes θα είναι η συνέχεια της κυριαρχίας στα δύο πρωταθλήματα (οδηγών και κατασκευαστών) οπότε “κατεβαίνει” και φέτος με τον τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Lewis Hamilton ενώ στην παρέα προστέθηκε ο Valtteri Bottas ως αντικαταστάτης του περσινού πρωταθλητή και νυν “παλαίμαχου” Nico Rosberg. Σημαντική αλλαγή είχαμε και στο τεχνικό επιτελείο με την πρόσληψη ενός από τους κορυφαίους αεροδυναμιστές στον χώρο, του James Allison στον ρόλο του τεχνικού διευθυντή, ο οποίος καλείται να καλύψει το κενό που άφησε η μετακόμιση του Paddy Lowe στην Williams.
Το όνομα του νέου μονοθεσίου είναι η F1 W08 EQ Power+, με το ασημί να παραμένει το χρώμα της. Ο κινητήρας της W08 εξακολουθεί φυσικά να αποτελεί το μεγαλύτερο “όπλο”, ενώ θα εμφανίζει καινούργιο αεροδυναμικό βοήθημα (T-Wing) και διαθέτει ένα στενότερο και πιο στρογγυλεμένο ρύγχος σε σχέση με των άλλων ομάδων.
Η νέα κινητήρια μονάδα θα πρέπει να αποδειχθεί εντός πίστας αν είναι η καλύτερη. Πάντως χαρακτηριστική είναι η δήλωση που έκανε ο τεχνικός διευθυντής της Force India, Andy Green όταν ερωτήθηκε σχετικά: «Η Mercedes HPP (High Performance Powertrains) έχει κάνει φανταστική δουλειά στον τομέα του κινητήρα. Έχει γίνει άλλο ένα άνευ προηγουμένου βήμα προόδου. Είναι εντυπωσιακός»

gGz97ma RzRgjx

Red Bull

GSZBrBΦετινός στόχος της Red Bull δεν είναι άλλος παρά να χτυπήσει την Mercedes στη μάχη του τίτλου. Η Αυστριακή εταιρία συνεχίζει με το περυσινό δίδυμο (ίσως το καλύτερο δίδυμο της F1), τον Daniel Ricciardo που τερμάτισε τρίτος πέρσι και τον Max Verstappen πέμπτος πέρσι, σε μια καλή χρονιά για τη Red Bull που βρέθηκε στην δεύτερη θέση των κατασκευαστών.
Το νέο μονοθέσιο είναι δημιουργία του μετρ της αεροδυναμικής, Adrian Newey κι αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό, αν βρεθεί μία βελτίωση στον υβριδικό κινητήρα της Renault, που δείχνει γι’ ακόμη μία φορά να υστερεί της Mercedes. Διαθέτει τον ίδιο χρωματισμό και στην Red Bull θέλουν να πιστεύουν ότι θα λειτουργήσει το κρυφό όπλο στην μύτη της αεροτομής της RB13, ένα duct μέσα από το οποίο διοχετεύεται αέρας και καταλήγει σε ένα σημείο που επιθυμεί ο σχεδιαστής.

GqGYHr6it8eP

 

Ferrari

cMSYPyΗ Ferrari ελπίζει η φετινή χρονιά να αποτελέσει την απαρχή της αναγέννησης καθώς διανύει τα χειρότερα χρόνια της 70χρονης ιστορίας της. Για να το πετύχει αυτό στηρίζεται πάνω στο ίδιο δίδυμο, τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastian Vettel που είχε μια κακή σεζόν και τον, επίσης παγκόσμιο πρωταθλητή Kimi Raikkonen που διαθέτει την εμπειρία να πάρει το μέγιστο του μονοθεσίου. Το όνομα που έδωσαν οι δημιουργοί του στο νέο μονοθέσιο είναι η SF70-H, με το “70” να παραπέμπει στα 70 χρόνια που κλείνει η ιταλική φίρμα, στους αγώνες, και συνδυάζει, για πρώτη φορά στην F1, το shark fin με το T- Wing.

cVYgdOVDnsuf

 

 

Force India

Η περσινή τέταρτη θέση στους κατασκευαστές αποτέλεσε την πιο δυνατή της σεζόν της Force India στη Formula 1 αλλά το βλέμμα των ανθρώπων της κοιτάει ψηλότερα φέτος. Ο Sergio Perez παρέμεινε στην ομάδα με νέο team-mate τον Esteban Ocon που ήρθε από την Manor στη θέση του Nico Hulkenberg που έφυγε για τη Renault. Η ομάδα συνεχίζει να έχει τους υβριδικούς κινητήρες της Mercedes έτσι συμβαίνει και φέτος με την νέα VJM10. Το μονοθέσιο διαθέτει το μεγαλύτερο shark fin ενώ ο πολυσυζητημένος νέος σχεδιασμός της μύτης σίγουρα θα εντυπωσιάσει στην εμφάνισή του. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Andy Green δήλωσε πως το σκαλοπάτι στη μύτη ήταν ένα αποτέλεσμα που επιλέχθηκε κατά την σχεδίαση της ανάρτησης της Force India, σε συνδυασμό με την περιοχή των κανόνων που περιορίζει το τι μπορούν να κάνουν οι ομάδες σε αυτόν τον τομέα.

17506248_1392668634128534_1959220902_n 17505794_1392668637461867_682359206_n

 

 

 

Williams

lnm21mΗ ομάδα του σερ Frank Williams ανακάτεψε την τράπουλα, αλλά ο δρόμος προς την κορυφή είναι μακριά ακόμα. Φέτος επέλεξε να ενισχυθεί σημαντικά το τεχνικό επιτελείο με την “απόκτηση” του Paddy Lowe, από την Mercedes, στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή και του, πρώην αεροδυναμιστή της Ferrari, Dirk de Beer. Ο Felipe Massa μετάνιωσε για την δήλωση αποχώρησης και θα ηγηθεί του διδύμου των οδηγών καθοδηγώντας τον νεαρό Lance Stroll που αρχικά είχε επιλεγεί να τον αντικαταστήσει όταν αποχώρησε αλλά παρέμεινε στη θέση του οδηγού μετά την μεταγραφή του Valtteri Bottas στη Mercedes. Φέτος η Williams Grand Prix Engineering κλείνει 40 χρόνια, εξ ου και η ονομασία του νέου μονοθεσίου ως FW40 (και όχι FW39 όπως θα έπρεπε, μετά το περσινό FW38). Συνεχίζει να “φορά” τους υβριδικούς κινητήρες της Mercedes οπότε δόθηκε βάση στην βελτίωση της αεροδυναμικής. Χρωματικά δεν άλλαξε κάτι καθώς κυριαρχεί και πάλι το άσπρο.

HHrD04XQ6xSs

 

 

McLaren Honda

dZM5c1Οι άνθρωποι της McLaren ευελπιστούν να ανακάμψουν μετά από τις κακές περυσινές και προπέρσινες εμφανίσεις και ποντάρουν στη νέα MCL32. Ο, 2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Fernando Alonso παρέμεινε και φέτος παρά τους προβληματισμούς του για την αξιοπιστία του κινητήρα. Παρέα θα έχει τον φέρελπι Stoffel Vandoorne, που με το διετές συμβόλαιο που υπέγραψε, θα καλύψει την θέση που είχε πέρσι ο Jenson Button.
Το νέο μονοθέσιο “φορά” τον υβριδικό κινητήρα της Honda, με την McLaren να παίρνει το ρίσκο της ριζικής ανανέωσής του. Μάλιστα είχε δημιουργήσει δύο ξεχωριστές ομάδες που δούλευαν πάνω στον νέο κινητήρα και έπειτα προχωρούσαν σε ανταλλαγή στοιχείων και συμπερασμάτων. Η τακτική αυτή αλλά η χρονιά ξεκινά
μένει να δούμε αν άξιζε τον κόπο ή θα δημιουργήσει νέα προβλήματα. Παρόλα αυτά, στον χρωματισμό της νέας MCL32 κυριαρχεί το πορτοκαλί.

3jh0nzscJn5O

Toro Rosso

4Ox9LYH θυγατρική ομάδα της Red Bull διατήρησε το ίδιο οδηγικό δίδυμο, τους Carlos Sainz Jr. και Daniil Kvyat που καλούνται να διαχειριστούν την νέα STR12. Το μονοθέσιο θεωρείται ότι θα είναι πιο ανταγωνιστικό από το περσινό αφού θα φορά τον 2017 spec κινητήρα της Renault, όταν το 2016 «φορούσε τον 2015 spec και παρουσίαζε περιορισμένη δυναμική. Διατηρεί τα χρώματα της Red Bull φυσικά, με την διαφορά ότι φέτος προστέθηκαν κάποιες ασημί πινελιές.

buGNExzLqZo3

 

 

Haas

VcxlJfΓια δεύτερη χρονιά εμφανίζονται οι Αμερικάνοι της Haas στην Formula 1, ευελπιστώντας να κυλήσει καλύτερα από την «παρθενική». Πέρσι, ξεκίνησε καλά αλλά έπειτα ακολούθησαν πολλές εγκαταλείψεις με, σχεδόν, μόνιμο πρόβλημα στα φρένα. Η νέα VF-17 εξακολουθεί να εμπιστεύεται τους υβριδικούς κινητήρες της Ferrari, ενώ εμφανισιακά διατηρεί τον ίδιο χρωματικό συνδυασμό (γκρι, μαύρο και κόκκινο) με την διαφορά ότι φέτος χρησιμοποιήθηκε μια πιο σκούρα απόχρωση του γκρι.
Στους οδηγούς, συνεχίζει και φέτος με πρώτο οδηγό τον Romain Grosjean ενώ την θέση του Esteban Gutierrez ήρθε μα πάρει ο Kevin Magnussen που ήρθε από τη Renault.

vxxgkjjjSKwh

 

 

Renault

wHyWz2Η περσινή 9η θέση δεν άφησε ικανοποιημένους τους ανθρώπους της Renault Sport F1 Team, στην επιστροφή τους ως εργοστασιακή ομάδα στην Formula 1. Η Renault «έριξε» πολύ χρήμα ενισχύοντας το προσωπικό και το τεχνικό επιτελείο με νέα πρόσωπα που ανέλαβαν να δημιουργήσουν από την αρχή την νέα R.S.17 που θα δούμε φέτος. Το νέο μονοθέσιο, που διατηρεί τον κιτρινόμαυρο χρωματισμό της εταιρίας, είναι από εκείνα που έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον για τον τρόπο που θα συμπεριφερθεί στους πρώτους αγώνες. Οι προσδοκίες είναι πολλές για αυτό αποκτήθηκε ο Nico Hulkenberg για την κάλυψη του κενού του Kevin Magnussen που πήγε στην Haas και παρέμεινε ο Jolyon Palmer, ο οποίος θέλει να πάρει μια καλύτερη θέση από την περσινή 9η.

m0TLypb0SDK4

 

 

Sauber

gtfNaaΦέτος συμπληρώνει 25 χρόνια παρουσίας στην Formula 1 και έρχεται από μία πολύ δύσκολη χρονιά. Η προτελευταία θέση στην βαθμολογία των κατασκευαστών ήταν φυσικό να μην αρέσει σε κανέναν μέσα στην ομάδα, ειδικά από την στιγμή που «ξεκόλλησε» από την τελευταία θέση με την εξαιρετική εμφάνιση του Felipe Nasr στο Γκραν Πρι της Βραζιλίας όπου τερμάτισε 9ος. Ο Nasr αποτελεί παρελθόν πλέον από την ομάδα και στην θέση του ήρθε ο Pascal Wehrlein και θα βρεθεί δίπλα με τον Marcus Ericsson που συνεχίζει. Η νέα C36 , συνεχίζει να «φορά» κινητήρες της Ferrari, διαθέτει shark fin ενώ στο μπλε-άσπρο ήρθε να προστεθεί και λίγο χρυσό, σε έναν επετειακό χρωματισμό.

7LOO2YItuKuL